Наука та технологіїУдарні кратери

Науковці виявили сліди метеоритного бомбардування Гренландії (ВІДЕО)

11:46 13 лют 2019.  738Читайте на: УКРРУС

NASA виявила другий ударний кратер діаметром 36 кілометрів.

Через чотири роки після виявлення під льодовиком Гаявата на північному заході Гренландії ударного кратера діаметром 31 кілометр, який утворився від падіння астероїда в пізньому плейстоцені в проміжку від 100 до 11,7 тисяч років тому, фахівці NASA оголосили про нову знахідку, повідомило LiveScience.

"Новий об'єкт має ширину близько 36 кілометрів і, як і попередній кратер, ще погано вивчений", – ідеться в повідомленні.

Джо Мак-Грегор, гляциолог з Центру космічних польотів NASA імені Годдарда в Грінбелті керував дослідницькою групою, яка відкрила другий кратер під льодом Гренландії.

Перший ударний кратер був відкритий у 2015 році. Спеціально проведена в травні 2016 року радіолокаційна аерозйомка льодів Гренландії підтвердила, що під льодовиком Гаявата під товщею льоду 930 метрів розташовується величезна западина. Астероїд зруйнував русло давньої річки, яка текла по Гренландії понад 2,6 млн років тому, коли клімат там ще був м'якшим, пишуть Елементи.

Другий кратеррозташований у 183 кілометрах на південний схід від місця розташування першого кратера. Він менш круглий, ніж Гаявата, але науковці відзначають схожість відмінних країв і внутрішніх піків. Його утворення також датується пізнім плейстоценом. Дослідження об'єкта триває.

Як писала Lenta.UA, раніше фізики дійшли висновку, що найбільші ударні кратери на Місяці, у яких виявлені гравітаційні аномалії у формі масконів, могли утворитися внаслідок бомбардування галактичних комет.

(Заставне фото Science Magazine)