Наука та технологіїКосмос

Вчені виявили найдавнішу молекулу Всесвіту

01:21 19 кві 2019.  1037Читайте на: УКРРУС

Це відкриття підтверджує теорію Великого вибуху.

Астрофізики вперше зафіксували в космічному просторі гідрид гелію (HeH⁺) - перше молекулярне з'єднання, що з'явилося після Великого вибуху. Ця знахідка підтверджує прийняті в сучасній науці теорії про ранні етапи розвитку Всесвіту.

Буквально на днях, вчені досягли успіху і знайшли найпершу молекулу Всесвіту.

Читайте також: Вчені: планет у Всесвіті більше, ніж зірок

Молекула була виявлена в планетарній туманності NGC 7027, що знаходиться на відстані трьох тисяч світлових років від Землі в сузір'ї Лебедя. Вчені прицільно шукали сліди з'єднання саме там, так як температурні умови в NGC 7027 приблизно відповідають умовам, при яких гідрид гелію з'являвся після Великого вибуху, а випромінювання від гарячого центру туманності іонізує навколишню речовину - через це гідрид гелію не руйнується, вступаючи в реакцію з нейтральними атомами.

«Це безсумнівний доказ Великого вибуху», - говорять учені. З'єднання гелію з воднем було знайдено завдяки приладу, розташованому на борту космічної обсерваторії SOFIA.

Як відомо, залишки Великого вибуху охололи до температури люмінесцентної лампи холодного білого світла (4000 К), в наслідок чого почали утворюватися нейтральні атоми. Так був створений перший хімічний зв'язок, що з'єднав найпершу молекулу. Якби не випромінювані нею частоти, вчені до сих пір билися б в пошуках. Вона 100% була створена в космосі і може послужити джерелом нових відкриттів для хіміків протягом 13 мільярдів років.

Фото: William B. Latter / SIRTF Science Center / NASA