Наука та технологіїкосмос

Вчені знайшли галактику, яка молодша за динозаврів

02:49 05 сер 2020.  327Читайте на: УКРРУС

Процес утворення макроструктур у Всесвіті триває навіть через багато мільярдів років після Великого вибуху.

Зоряна система HSC J1631 + 4426 знаходиться в 430 мільйонах світлових років від Землі. Це означає, що ми бачимо її такою, якою вона була 430 мільйонів років тому. За мірками життєвого циклу галактик це зовсім небагато, пише Astrophysical Journal.

Як відзначають дослідники, виявлена серед 40 млн галактик за допомогою телескопа Subaru і аналізу 27 галактик-кандидатів HSC J1631 + 4426 дуже і дуже молода. Про це говорить рекордно низький вміст кисню (одного з основних продуктів термоядерного синтезу в зірках). Воно становить всього 1,6% від сонячного. Ніколи ще астрономи не спостерігали галактик, настільки бідних цим елементом. Навіть заглядаючи в минуле Всесвіту на багато мільярдів років, вчені бачать системи, в яких більше кисню.

За розрахунками авторів, більшість світил HSC J1631 + 4426 не старші 50 мільйонів років (це вік на момент випускання світла, прийнятого сьогодні на Землі, так що до нього потрібно додати ще 430 мільйонів років, які ці промені провели в космосі).

Для порівняння: Сонцю п'ять мільярдів років, а сам Чумацький Шлях (як і абсолютна більшість відомих галактик) не набагато молодша за Всесвіт. Життя на Землі зародилося майже чотири мільярди років тому, а динозаври вимерли 66 мільйонів років тому.

Про молодість HSC J1631 + 4426 говорить і її крихітна маса.

"Дивно, але [сумарна] маса зірок в галактиці HSC J1631 + 4426 дуже мала: 0,8 мільйона сонячних мас. Ця зоряна маса становить всього близько стотисячної частки від [зоряної маси] нашої галактики Чумацький Шлях і її можна порівняти з масою зоряного скупчення в Чумацькому шляхи ", - говорить Масамі Оуті (Masami Ouchi) з Токійського університету.

Це відкриття підтверджує давній прогноз теоретиків, що галактики продовжували народжуватися навіть через багато мільярдів років після Великого вибуху.

Фото: NAOJ / Kojima et al