Наука та технологіїКосмос

Вчені вперше зафіксували космічну павутину між галактиками (Фото)

16:45 03 жов 2023.  1778Читайте на: УКРРУС

Це найбільша структура у Всесвіті.

Американським ученим із Каліфорнійського технологічного інституту вдалося вперше зняти космічну павутину — потоки газу, що з'єднують галактики. Ця мережа вважається найбільшою структурою у Всесвіті, але досі залишалася майже невидимою. Дослідження опубліковане у науковому журналі Nature Astronomy.

У 2014 році астрономи вперше сфотографували частину космічного павутиння, використовуючи випромінювання далекого квазара - надпотужного джерела випромінювання, що живиться масивною чорною діркою. Тепер фахівцям вдалося вловити світло самих ниток у глибинах космосу на відстані від 10 до 12 млрд. світлових років від Землі.

Читайте також: Знайдено докази можливого життя на планеті за 120 світлових років від Землі

За словами вчених, нові зображення можуть допомогти їм краще зрозуміти, як галактики формуються та розвиваються протягом епох.

Згідно з космологічним моделюванням, понад 60% водню, що утворився в результаті Великого вибуху приблизно 13,8 млрд років тому, стиснулося, утворивши шар, який потім розпався і став павутинням космічних ниток. Ці нитки з'єднують галактики та живлять їх газом для зростання та зіркоутворення.

Попередні дослідження також показали, що галактики утворюються у точках перетину ниток.

Фото: UChicago Social Sciences