Зелена планетаДослідження

Вчені виявили небезпечні бактерії у хмарах

15:45 02 тра 2023.  2906Читайте на: УКРРУС

Хмари містили від 330 до 30 тис. бактерій на мілілітр води.

Вчені з Франції з'ясували, що стійкі до ліків бактерії містяться навіть у хмарах. Відкриття опубліковано у журналі Science of The Total Environment.

«Бактерії зазвичай живуть на поверхні рослинності, такої як листя, або у ґрунті. Ми виявили, що вони переносяться вітром в атмосферу і можуть подорожувати на великі відстані по всьому світу на великих висотах у хмарах», - розповів провідний автор дослідження.

Читайте також: Астрономи показали, як виглядають перламутрові хмари та сутінкові промені на Марсі (Фото)

Вчені вивчили зразки зі станції атмосферних досліджень, розташованої на висоті 1465 метрів на вершині вулкана, що спитає, в центральній Франції. Аналіз показав, що хмари містили від 330 до 30 тис. бактерій на мілілітр води, в середньому близько восьми тисяч бактерій на мілілітр.

Біологи також виявили 29 підтипів генів стійкості до антибіотиків у бактерій. Лікарська стійкість виникає, коли бактерії піддаються впливу антибіотиків і виробляють імунітет до них протягом декількох поколінь.

Вчені припускають, що ризики загалом залишаться низькими, оскільки більшість бактерій що неспроможні вижити за умов хмар. Однак моніторинг атмосфери може допомогти визначити джерела стійких до ліків бактерій, щоб обмежити їхнє поширення.