Наука та технологіїКосмос

Науковці виявили одну з найстаріших галактик Всесвіту (Відео)

10:46 07 лют 2019.  538Читайте на: УКРРУС

Телескоп Hubble знайшов галактику, вік якої майже дорівнює віку всього Всесвіту – 13 мільярдів років.

Астрономи за допомогою космічного телескопа Hubble виявили нову галактику. Примітно, що ця галактика розташована поруч з галактикою Чумацький шлях – з нашою галактикою – відстань до неї становить 30 мільйонів світлових років.

Спочатку місія була іншою. Міжнародна група астрономів планувала використовувати Hubble для вивчення зірок білих карликів усередині кульового скупчення NGC 6752. Мета їхніх спостережень полягала в тому, щоб використовувати ці зірки для вимірювання віку кульового скупчення, але в процесі вони зробили несподіване відкриття. На зовнішніх кордонах ділянки, за якою спостерігали за допомогою вдосконаленої камери для знімання Hubble, була видна компактна колекція зірок. Після ретельного аналізу їхньої яскравості й температури астрономи дійшли висновку, що ці зірки не належать до скупчення, яке є частиною Чумацького шляху, а, скоріше, на мільйони світлових років далі. Наш нещодавно відкритий космічний сусід, прозваний астрономами Bedin 1, є витягнутою галактикою скромного розміру. Її діаметр лише 3000 світлових років, що можна порівняти з частиною Чумацького Шляху. Ці властивості змусили астрономів класифікувати її як карликову сфероїдальну галактіку. Карликові сфероїдальні галактики визначаються невеликими розмірами, низькою світністю, відсутністю пилу й старими зоряними популяціями. Уже відомо, що 36 галактик цього типу є в Місцевій групі галактик, 22 з яких є супутниковими галактиками Чумацького шляху. Тоді як карликові сфероїдальні галактики не рідкість, Bedin 1 має деякі чудові особливості. Це не тільки один з небагатьох карликових сфероїдалів, що мають добре встановлену відстань, але й надзвичайно ізольований. Він розташований приблизно в 30 мільйонах світлових років від Чумацького Шляху й у 2 мільйони світлових років від найближчого правдоподібного великого скупчення галактик, NGC 6744. Це робить його, можливо, самою ізольованою маленькою карликовою галактикою, виявленою на сьогодні. За властивостями її зірок астрономи змогли зробити висновок, що галактиці близько 13 мільярдів років – майже стільки ж років, скільки й самому Всесвіту.