Наука та технологіїДослідження

Вчені зібрали воєдино весь геном людини (Фото)

12:02 04 кві 2022.  784Читайте на: УКРРУС

Геном людини складається приблизно з 3,1 мільярда субодиниць ДНК.

Вчені кажуть, цього разу їм нарешті вдалося нанести на карту весь генетичний план людського життя після того, як вони зібрали останні частини головоломки, яка була близька до завершення два десятиліття тому.

Міжнародна команда описала перше в історії секвенування повного людського геному - набору інструкцій зі створення та підтримання людської істоти - у дослідженні, опублікованому в четвер у журналі Science. Попередня спроба, зазначена у всьому світі, була незавершеною, тому що сучасні технології секвенування ДНК не могли прочитати деякі її частини. Навіть після оновлень у ньому не було близько 8% геному. Про це пише Daily Sabah.

Читайте також: Вчені розшифрували геноми мумій віком 2000 років завдяки вошам

"Деякі з генів, які роблять нас унікальними людьми, насправді знаходилися в цій "темній матерії геному", і вони були повністю втрачені", - сказав Еван Ейхлер, дослідник з Вашингтонського університету, який брав участь у поточній роботі та початковому проекті "Геном людини ». «Це зайняло 20 років, але ми, нарешті, зробили це».

Багато хто, у тому числі власні учні Ейхлера, думали, що робота вже закінчена. «Я вчив їх, і вони сказали: «Почекайте хвилинку. Хіба це не вшосте, коли ви оголошуєте про свою перемогу? Я сказав: Ні, цього разу ми дійсно, дійсно зробили це!

На цьому недатованому зображенні, наданому Національним науково-дослідним інститутом геному людини, видно результат роботи секвенатора ДНК. (NHGRI через AP)

Вчені заявили, що ця повна картина геному дасть людству краще розуміння нашої еволюції та біології, а також відкриє двері для медичних відкриттів у таких областях, як старіння, нейродегенеративні стани, рак та хвороби серця.

"Ми просто розширюємо наші можливості для розуміння хвороб людини", - сказала Карен Міга, автор одного з шести досліджень.

Дослідження завершує десятиліття роботи. Про перший проект геному людини було оголошено на церемонії в Білому домі в 2000 році лідерами двох конкуруючих організацій: міжнародного проекту, який фінансує держава, очолюваний агентством Національного інституту охорони здоров'я США, та приватної компанії Celera Genomics з Меріленду.

Геном людини складається приблизно з 3,1 мільярда субодиниць ДНК, пар хімічних основ, що позначаються літерами A, C, G і T. Гени є ланцюжками цих літерних пар, які містять інструкції зі створення білків, будівельних блоків життя. Людина близько 30 000 генів, організованих у 23 групи, звані хромосомами, які у ядрі кожної клітини.

Робота вчених додає нову генетичну інформацію в геном людини, виправляє попередні помилки та розкриває довгі ділянки ДНК, які, як відомо, відіграють важливу роль як у еволюції, так і у хворобах.

"Тепер ми отримали правильний геном, і нам потрібно зробити ще багато, багато", - сказав Ейхлер. «Це початок чогось справді фантастичного в галузі генетики людини».