Наука та технологіїВідкриття

Вчені розшифрували геноми мумій віком 2000 років завдяки вошам

16:30 30 гру 2021.  1504Читайте на: УКРРУС

Більшість стародавніх людей були носіями вошей, і в їхніх яйцях багато історичних зразків волосся.

Вчені змогли розшифрувати геноми мумій з Південної Америки, вік яких становить 2 000 років, завдяки уривкам ДНК, що збереглися в кладках яєць вошей, які жили у волоссі мумій. Результати дослідження опублікував науковий журнал "Molecular Biology and Evolution".

Як пояснила один із авторів роботи Алехандра Перотті, уривки ДНК збереглися в клейкій масі, яка входить до складу яєць вошей. Три мумії, що вивчалися вченими, належать культурі Ансільта. Останки фахівці виявили в Печері потилиці, яка розташована неподалік аргентинського міста Сан-Хуан. Геноми допомогли дослідникам зрозуміти, ким були ці люди, і навіть визначити, яку роль паразити грали поширенні вірусних захворювань. Наприклад, вчені виділили ДНК онковіруса MCV. Це говорить про те, що у минулому він передавався саме через комах.