Наука та технологіїШок

Китайські генетики створили новий вид тварин

11:35 03 тра 2019.  1136Читайте на: УКРРУС

Зміни цього гена імовірно зіграли важливу роль в еволюції мозку і когнітивних здібностей приматів в цілому і гомінідів зокрема.

Китайські генетики повідомили про створення одинадцяти трансгенних макак-резусів з людським варіантом гена microcephalin (MCPH1).

Зображення з журналу National Science Review

П'ять клонованих макак-резусів. Всі мавпочки отримані шляхом пересаджування ядер соматичних клітин (фібробластів) однієї особини з нокаутованим геном BMAL1, що впливає на циркадні ритми, в яйцеклітини, з яких були попередньо вилучені їх власні ядра. Такі клоновані трансгенні мавпи можуть стати корисними модельними об'єктами для вивчення спадкових хвороб людини.

Хоча мозок у трансгенних мавп не збільшився в порівнянні зі звичайними макаками, у них покращилася короткочасна пам'ять, а в розвитку коли з'явилися неотичні характеристики, що також характерно для людини. Зокрема, у трансгенних макак сповільнилися процеси мієлінізації аксонів і дозрівання нейронів і астроцитів кори головного мозку. Крім того, на більш пізній вік змістилася активація багатьох генів, що впливають на диференціювання нейронів і роботу синапсів. Деякі з цих генів у людини теж «включаються» пізніше, ніж у інших приматів. Дослідження продемонструвало принципово новий підхід до експериментального вивчення функціональної ролі генетичних змін, які зробили нас людьми.

Вікові зміни обсягів сірої і білої речовини (Gray Matter, White Matter) в корі головного мозку у трансгенних і контрольних мавп (відповідно, червоні і сині лінії). Наведено дані окремо для лобових, тім'яних, потиличних і скроневих часток (Frontal, Parietal, Occipital, Temporal). По горизонтальній осі - логарифм віку. Вертикальними пунктирними лініями відзначені моменти, коли обсяг сірої речовини в даному відділі мозку досяг максимуму. Малюнок з додаткових матеріалів до обговорюваної статті в National Science Review.

У трансгенних мавп мозок розвивається інакше, ніж у контрольних. Чи впливають ці відмінності, виявлені на молекулярному і клітинному рівні, на поведінку і когнітивні здібності? Спостереження, проведені за стандартними методиками, показали, що звичайна поведінка трансгенних мавпочок (цикли сну і неспання, рухливість, харчова поведінка, самогрумінг і т. Д.) Нічим не відрізняється від поведінки контрольних макак такого ж віку.

фото: wallpapercave