Наука та технологіїВідкриття

Вчені виявили у французькій печері найстаріші гравюри неандертальців (Фото)

14:45 15 сер 2023.  1273Читайте на: УКРРУС

Печера була запечатана гравюрами 57 000 – 75 000 років тому.

Згідно з недавнім дослідженням, опублікованим у PLOS One, найстаріші гравюри, зроблені неандертальцями, були виявлені на стіні печери у Франції.

За словами дослідників, сотні слабких смуг, точок та хвилястих ліній у долині Луари утворилися понад 57 000 років тому.

Читайте також: В італійській печері знайдено рідкісну глиняну фігурку віком 7000 років (Фото)

Сотні слабких смуг, крапок і хвилястих ліній, що прикрашають стіну печери у центральній Франції, є найстарішими відомими гравюрами, зробленими неандертальцями, за словами Жан-Клода Марке з Університету Туру у Франції та його колег, які проаналізували стародавні маркування.

Автори дослідження проаналізували, накреслили та змоделювали ці інтригуючі візерунки в 3D і порівняли їх з іншими настінними позначеннями всіх типів, щоб підтвердити, що вони є організованими, навмисними продуктами людських рук.

Команда також датувала глибокі верстви відкладень, які покрили вхід до печери, щоб показати, що її було запечатано гравюрами всередині принаймні 57 000 і навіть 75 000 років тому — задовго до того, як Homo sapiens прибув до цієї частини Європи.

Вчені обговорюють маркування на стінах печери Ла-Рош-Котар у долині Луари. Фото: Крістіна Томсен/SWNS

Автори кажуть: «Через п'ятнадцять років після відновлення розкопок на стоянці Ла-Рош-Котар гравюри були датовані більш ніж 57 000 років тому, а завдяки стратиграфії, ймовірно, близько 75 000 років тому, що робить цю печеру найстарішою прикрашеною печерою у світі. Франція, якщо не Європа!

Останні кілька десятиліть дослідження пролили світло на культурну витонченість неандертальців. Проте наше розуміння їхнього символічного та художнього вираження залишається обмеженим. Неандертальцям приписують лише стислий список символічних творів, і їх інтерпретація часто є предметом суперечок.

Це, у поєднанні з тим фактом, що кам'яні знаряддя в печері є лише мустьєрськими, технологія, пов'язана з неандертальцями, є доказом того, що ці гравюри є роботою неандертальців.

Оскільки це необразотворчі символи, сенс, що стоїть за ними, не зрозумілий. Проте вони одного віку з гравюрами Homo sapiens, знайденими в інших частинах світу. Це доповнює зростаючу кількість свідчень того, що поведінка та діяльність неандертальців були такими ж складними та різноманітними, як і у наших предків.

"Довгий час вважалося, що неандертальці були нездатні думати інакше, ніж забезпечувати своє існування", - зазначає археолог і співавтор дослідження Жан-Клод Марке з Університету Тура, Франція. «Я думаю, що це відкриття має змусити переосмислити доісториків, які сумніваються у здібностях неандертальців».

Ла-Рош-Котар - стародавня печера, розташована на лісистому схилі пагорба над річкою Луара. Вперше його знайшли в 1846 році, коли в цьому районі розроблялися кар'єри під час будівництва залізниці.

Фото: Жан-Клод Марке