Здоров'яДослідження

Вчені виявили сотні мутацій ДНК у малорухливих людей

16:55 29 кві 2020.  853Читайте на: УКРРУС

Всі мутації пов'язані з нервовою системою.

Схильність до малорухливого способу життя закладена в ДНК. Вчені виявили в генах людини понад ста дрібних мутацій, пов'язаних з любов'ю до «сидячого» або «лежачого» дозвілля.

Співробітники Гронінгенського університету досліджували один з найбільших генетичних банків світу: UK Biobank. У ньому зберігаються зразки 400 тисяч добровольців. Кожен учасник також пройшов медичне обстеження і заповнив кілька анкет, де вказав свої звички і спосіб життя.

Після ретельного аналізу вчені виявили 193 варіації в 169 ділянках ДНК, що впливають на схильність до малорухливості. Володарі 150 з них воліли відпочивати, дивлячись телевізор. Решта проводили багато часу в сидячому положенні перед комп'ютером або за кермом автомобіля. Всі мутації були пов'язані з нервовою системою і передачею сигналів між нейронами, повідомляє Nature Communications.

Вчені також з'ясували, що любителі перегляду телевізора частіше страждають від проблем з серцем. Кожні додаткові півтори години перед блакитним екраном підвищували ймовірність розвитку коронарної недостатності на 42%.

Але у людей, які проводили багато часу за комп'ютером або за кермом, такої схильності не спостерігалося. Автори наукової роботи не змогли знайти цьому пояснень. Вони припустили, що в таких ситуаціях люди все ж частіше рухаються і рідше перекушують калорійної і жирною їжею.