Наука та технологіїКосмос

Вчені виявили найбільший метеоритний кратер

09:45 10 сер 2020.  480Читайте на: УКРРУС

Він знаходиться на супутнику Юпітера.

Вчені виявили на супутнику Юпітера метеоритний кратер гігантського розміру. Раніше його приймали за інший об'єкт, вважаючи борознами від дрібних астероїдів.

Супутники Юпітера є маловивченими космічними тілами. Поки їх детальне дослідження проводилося лише двічі в період з 1979-80 року і з 1995 по 2003 рік під час місій "Вояджер-1" і "Вояджер-2". Астрономи отримали чимало знімків поверхні, але технології не дозволяли отримати якісні зображення. Незважаючи на це, фахівцям досі вдається робити нові відкриття, вивчаючи старі матеріали. Нещодавно вони працювали з фотографіями поверхні супутника Ганімеда, розміри якого перевищують Плутон і Меркурій, і виявили важливу деталь, яку раніше не брали до уваги. На його поверхні є багато різних слідів зіткнення з астероїдами. Свіжі мають світлий відтінок, а старі менш помітні через чорний колір.

До недавнього часу вважалося, що ніякої системи в утворенні борозен немає, але проведений аналіз вказав - все вибоїни сходяться в одну точку, якою є гігантський метеоритний кратер.

Його радіус досягає 7,8 тисяч кілометрів, що істотно більше найбільшого кратера, виявленого в Сонячній системі раніше, мова йде про Вальхаллі, діаметром 1,9 тисячі кілометрів. Настільки величезне поглиблення могло з'явитися при ударі в супутник метеорита діаметром 300 кілометрів, що рухався зі швидкістю 20 метрів в секунду.

Довести, так це, вчені зможуть тільки після прибуття до Юпітера автоматичної станції JUICE Європейського космічного агентства. Її запуск повинен відбутися в червні 2022 року.