Наука та технологіїЗнахідка

Вчені виявили крижані скам'янілості в найдавнішому метеориті (ФОТО)

13:16 27 лис 2019.  602Читайте на: УКРРУС

Небесне тіло складалося з «зародка» планети.

Вчені з Кіотського університету вивчили інопланетне тіло вагою 82 г, яке знайшли в 1990 році за допомогою мікроскопів і спектроскопії. У найдавнішому метеориті під назвою Acfer 094 віком 4,6 млрд років виявили крижані скам'янілості.

В ході дослідження японські вчені помітили на уламку небесного тіла мініатюрні отвори розміром 11 мкм. Щоб зрозуміти причину їх виникнення, була складена комп'ютерна модель батьківського метеорита.

На думку вчених, небесне тіло складалося з «зародка» планети, а з таких речовин згодом виникли Земля, Марс і Венера. Аналіз показав, що причиною появи «зародка» є пил. Його ядро складалося з піщаних зерен із замерзлою водою. В результаті розвитку «зародок» накопичував пил без льоду, а пізніше з'явилася серцевина із замерзлою водою.
У міру наближення небесного тіла до Сонця лід танув, а піщані зерна переходили з твердого стану в газоподібний. Потім замерзла вода в ядрі «зародка» планети випарувалася і утворився пил.

Після таких трансформацій в небесному тілі виникли порожні пори. По завершенні цих процесів астероїд розвалився і його частина впала в пустелю Алжиру.

Фото: Matsumoto et al., SciAdv, 2019