Наука та технологіїКосмос

Вчені розкрили космічне походження життя на Землі

16:45 24 лип 2020.  470Читайте на: УКРРУС

Вчені Університету Джонса Хопкінса в США визначили механізм збагачення Чумацького Шляху і Сонячної системи вуглецем - хімічним елементом, необхідним для появи органічних молекул. Про наукової роботи, в якій розкриваються космічні умови походження життя на Землі, повідомляється в статті, опублікованій в журналі Nature Astronomy.

Дослідники проаналізували дані спостережень за білими карликами, отримані обсерваторією Кек (Гаваї) з серпня по вересень 2018 року. Об'єкти належали розсіяним зоряним скупченням - групам з декількох тисяч зірок, утримуваних разом взаємним гравітаційним притяганням. Вчені виміряли маси білих карликів і, використовуючи теорію зоряної еволюції, розрахували початкові маси зірок, які перетворилися в них.

Зв'язок між масами народження і кінцевими масами білих карликів називається відношенням початкової і кінцевої мас: чим масивніше зірка при народженні, тим масивніше білий карлик, що залишився після її смерті. Однак карлики в розсіяних зоряних скупченнях, як виявилося, більш масивні, ніж вважалося раніше. Іншими словами, зірки виробляли білі карлики масою 0,6-0,65, а 0,7-0,75 маси Сонця.

Це пояснюється тим, що на останньому етапі життя зірки, які вдвічі масивніша Сонця, створювали атоми вуглецю, які переносилися на поверхню світила і неслися із зоряним вітром геть, в міжзоряне середовище. Цей процес протікав досить повільно, щоб дозволити ядер зірок - майбутнім білим карликом - значно збільшити свою масу.

Ольга Левкун