Наука та технологіїДослідження

Вчені розгадали таємницю динозаврів з австралійської печери

14:00 19 лют 2020.  911Читайте на: УКРРУС

Тероподи відносилися до рослиноїдного виду.

Більше 60 років тому палеонтологи виявили в одній з австралійських печер сліди динозавра, які всерйоз спантеличили наукове співтовариство. Справа в тому, що відбитки лап доісторичного ящера знаходилися так близько один до одного, немов залишив їх теропод що пересувався на всіх чотирьох лапах. Втім, як стверджує палеонтолог Квінслендського університету Ентоні Роміліо, йому вдалося розгадати цю таємницю.

Довгий час вчені дійсно не могли знайти пояснення незвичайним слідам, які виглядали так, немов залишило їх істота спокійно рухалося на всіх чотирьох лапах, що зовсім не характерно для тероподів. Але Ентоні Роміліо і його колегам вдалося знайти матеріали, які дозволили розгадати цю таємницю, за межами тієї самої печери поблизу містечка Маунт-Морган. Відшукавши матеріали, зроблені ще під час відкриття цих слідів, вчені оцифрували усі наявні знімки і навіть виготовили їх тривимірні копії, що і дозволило розкрити секрет.

Ретельно вивчивши всі наявні матеріали, Роміліо з командою прийшли до висновку про те, що всі розташовані близько один до одного відбитки були залишені саме задніми лапами динозавра. Більш того, розчепірені пальці, а також співвідношення їх довжини, привело дослідників до висновку про те, що ланцюжок відбитків могли бути залишені зовсім не тероподами, а якимись іншими травоїдними рептиліями.

«Замість одного чотириногого динозавра, ми тут маємо відразу двох динозаврів. Це два рослиноїдних види, які пересувалися один за одним по береговій лінії стародавнього озера. Іншими словами, два динозавра за ціною одного», - не без іронії зазначає вчений.