Наука та технологіївідкриття

Унікальний ген, що захищає від гіпертонії, виявили вчені у жирафа

00:45 19 бер 2021.  298Читайте на: УКРРУС

Відкриття може допомогти у дослідженнях серцево-судинних захворювань людини.

Кров'яний тиск у жирафа у два рази вище, ніж у людини і багатьох інших ссавців, це забезпечує постійне кровопостачання розташованої високо голови.

Міжнародна команда дослідників з Копенгагенського університету та Північно-Західного політехнічного університету у Китаї знайшла особливий ген - FGFRL1, який зазнав багато змін у жирафа у порівнянні з усіма іншими тваринами за час існування виду.

Пыд час експерименту вони ввели жирафоподібні мутації лабораторним мишам і у результаті вони не реагували на препарати, що підвищують кров'яний тиск, і, крім того, у них росли компактніші та щільні кістки.

«Ці результати показують, що тварини є цікавими моделями не тільки для розуміння основних принципів еволюції, але і для того, щоб допомогти нам зрозуміти, які гени впливають на деякі з фенотипів, які нас дійсно цікавлять, наприклад, пов'язані з хворобами», - зазначив один з учасників дослідження Цян Цю.

За інформацією вчених, завдяки еволюційним механізмам даної тварини можна говорити про використання гена FGFRL1 для досліджень серцево-судинних захворювань людини.

Ілюстративне фото: іноЗМІ