Зелена планетаДослідження

Під льодом в Антарктиді вчені виявили життя

12:45 08 чер 2022.  1846Читайте на: УКРРУС

Ці тварини означають, що є важлива екосистема.

Під антарктичним шельфовим льодовиком у печері, схожій на собор, висотою в сотні метрів, у нещодавно виявленій підводній екосистемі живуть зграї крихітних креветкоподібних істот. Група вчених із Нової Зеландії виявила екосистему на глибині 500 метрів під льодом, за сотні кілометрів від краю шельфового льодовика Росса. Про це пише Al Araby Al Jadeed.

Антарктичний фонд Нової Зеландії підтримав дослідників з університетів Веллінгтона, Окленда та Отаго та Національного інституту води та атмосфери у вивченні ролі, яку естуарій може грати у таненні шельфових льодовиків, спричиненому зміною клімату.

Читайте також: Вчені виявили в Антарктиді бактерії зі надздібностями

Поки команда копалася у льоду до річки, крихітні членистоногі лобстери, краби і такі ж метелики накопичувалися на їхніх камерах.

"Деякий час ми думали, що проблема з камерою, але коли чіткість зображення покращилася, ми помітили рій членистоногих розміром близько 5 міліметрів", - сказав The Guardian дослідник Національного інституту Крейг Стівенс.

"Ми проводили експерименти в інших частинах шельфового льодовика і думали, що все під контролем, але цього разу на нас чекали великі сюрпризи", - додав він.

За словами Стівенса, зміна клімату була основною мотивацією для роботи, але поява цих істот додала елемент відкриття нової мотивації для дослідницької групи.

"Ми стрибали від захоплення, тому що всі ці тварини, що плавають навколо нашого обладнання, явно означають, що там є важлива екосистема", - додав він.

Керівник проекту Хо Хорган із Веллінгтонського університету був першим, хто виявив естуарій, побачивши борозну у льоду під час вивчення супутникових знімків шельфового льодовика Росса.

Хорган зазначив, що дослідникам вже деякий час відомо, що існує мережа прісноводних озер і річок, прихованих під антарктичними крижаними щитами, але процес сканування та безпосереднього їх вивчення ще не проводився.

Дослідник додав, що команда залишила в річці інструменти, щоб стежити за її поведінкою, а дослідники в лабораторії досліджуватимуть причини, з яких ця вода є унікальною.

Раніше вчені виявили під льодом Антарктиди живих істот, яким понад 6000 років.