Наука та технологіїДослідження

Вчені виявили в Антарктиді бактерії зі надздібностями

17:45 31 тра 2022.  690Читайте на: УКРРУС

У ґрунтах Антарктичного півострова найбільш постраждалих від танення льодів, мешкає велика різноманітність бактерій.

У зв'язку з тим, що у 21 столітті розвиток медицини набирає обертів, найбільше вчених турбують хвороби, які можуть стати стійкими до антибіотиків. Таким чином, відкриття бактерій в Антарктиді з генами, які надають їм природної стійкості до антибіотиків та протимікробних препаратів і потенційно можуть поширюватися за межі полярних регіонів, було інтригуючим і здивуванням, як стверджують учені з Чилі.

Андрес Марколета, дослідник з Чилійського університету, який очолював дослідження, опубліковане в журналі Science of the Total Environment , сказав, що ці «надздібності», які розвинулися, щоб протистояти екстремальним умовам, містяться в мобільних фрагментах ДНК, які можна легко перенести в інші бактерії.

Читайте також: Знайдено спосіб врятувати тисячі життів: вчені виявили бактерії, що викликають рак

«Ми знаємо, що в ґрунтах Антарктичного півострова, однієї з полярних областей, які найбільше постраждали від танення льодів, мешкає велика різноманітність бактерій», — сказав Марколета. «І деякі з них є потенційним джерелом спадкових генів, що надають стійкість до антибіотиків».

Вчені з Університету Чилі зібрали кілька зразків з Антарктичного півострова з 2017 до 2019 року.

"Варто запитати, чи зміна клімату може вплинути на виникнення інфекційних захворювань", - сказала Марколета.

«У можливому сценарії ці гени можуть залишити цей резервуар та сприяти виникненню та поширенню інфекційних захворювань».

Дослідники виявили, що бактерії Pseudomonas, одна з переважаючих груп бактерій на Антарктичному півострові, не є патогенними, але можуть бути джерелом «генів стійкості», які не зупиняються звичайними засобами, що дезінфікують, такими як мідь, хлор або четвертинний амоній.

Тим не менш, інший вид бактерій, які вони досліджували, бактерії Polaromonas, дійсно мають "потенціал для інактивації антибіотиків бета-лактамного типу, які необхідні для лікування різних інфекцій", - сказав Марколета.