ІсторіяАнтропологія

Обличчя юної дівчини, що жила 9 тисяч років тому, відтворили вчені (фото)

17:21 27 гру 2020.  928Читайте на: УКРРУС

Воно виявилося дуже суворим.

Вчені зі Швеції і грецького Афінського університету по виявленим кісткам реконструювали обличчя дівчини, яка жила приблизно дев'ять тисяч років тому на території сучасної Греції - в епоху мезоліту, близько 7000 років до нашої ери.

Останки дівчини були виявлені в печері Теопетра в Метеорах, в області Фессалія (Центральна Греція) в 1993 році. Її назвали Авги (в перекладі з грецького - світанок), так як вона жила в період зародження цивілізації).

На основі аналізу кісток і зубів дівчата встановлено, що Авги померла у віці від 15 до 18 років. Характерною особливістю людей, що жили в той період, була виступаюча вперед нижня щелепа, що відбилося в реконструкції.

При відновленні вигляду дівчини вчені провели комп'ютерну томографію черепа, а потім відновили його за допомогою 3D-принтера. За версією дослідників, Авги через нестачу вітамінів, ймовірно, страждала від анемії і цинги. У неї були проблеми з суглобами, що ускладнювало пересування і, можливо, сприяло ранньої смерті.

Фігура дівчини виставлена в минулу п'ятницю, 19 січня, в Музеї Акрополя в Афінах.

У печері Теопетра грецькі археологи проводять розкопки вже понад 20 років. Скелі Метеори, розташовані поблизу міста Каламбака і села Кастракі, визнані ЮНЕСКО об'єктом Всесвітньої спадщини. Печери Метеори закриті для відвідування громадськості. Однак печера Теопетра відкрита для публіки з 22 жовтня 2010 року. У Теопетре знайдені кістки людей і тварин, кам'яні знаряддя періоду палеоліту, мезоліту та неоліту, а також кераміка епохи неоліту.

Олеся Цвірка