Наука та технологіїВідкриття

Глибоко під землею учені виявили фрагмент дна Тихого океану

06:35 24 лис 2020.  436Читайте на: УКРРУС

Йдеться про нижню частину літосфери.

У Китаї, в глибоких ділянках поверхневого шару планети виявили то, що дає нове значення терміну "кам'яне дно". Йдеться про нижню частину літосфери, яка в підсумку тектонічної субдукції перемістилася більш ніж на чотири сотні миль, переставши бути дном Тихого океану.

Що ж відбувається з насиченими водою тектонічними плитами, які перестають бути дном океану і простягаються через земну мантію під континентальною корою. "Ми отримали перші високодеталізовані сейсмічні зображення верхніх та нижніх кордонів плит літосфери. Особливий інтерес представляє собою перехідна зона мантії, яка починається з глибини близько 400 кілометрів і тягнеться до рівня 600 кілометрів", - розповів Фенлінь Ню, вчений з Університету Райса (Сполучені Штати) .

Як пояснив учений, тепло з центру Землі піднімається через мантію і нагріває тектонічні плити, але в міру наближення континентів потік тепла вичерпується, повідомляє Nature Geoscience. "У певному шарі земних надр теплова енергія повертається назад в глибини, щоб у підсумку замкнути коло конвекції. Цей процес підтримує існування таких явищ, як магнітне поле нашої планети", - додав геолог.

Фото: Pixabay.com