Наука та технологіїАрхеологія

Дослідження ДНК хрестоносців зруйнувало міф про їхнє походження

21:40 28 кві 2019.  1644Читайте на: УКРРУС

За Святу землю воювали не лише вихідці з Європи, а й їхні діти від змішаних шлюбів і місцеві мешканці.

Це вдалося з'ясувати за результатами аналізів ДНК «воїнів віри». Результати досліджень опубліковані в American Journal of Human Genetics, пише NEWS.ru.

Генетики з Інституту Сангера к Хінкстон (Великобританія) розкрили походження простих хрестоносців, які загинули під час облоги середньовічного міста Сідон. Учені називають унікальним відкриттям, що в той час Близький Схід був неймовірно строкатим з генетичної точки зору.

Хрестоносці були не лише європейцями, і вихідці з Європи, і місцеві жителі, і їхні спільні нащадки билися, жили і вмирали пліч-о-пліч один з одним, - розповів генетик Марк Хабер, який проводив дослідження.

Велике поховання біля стін середньовічного Сидону виявили кілька років тому ліванські археологи. Вчені вирішили, що це тіла європейських хрестоносців, які загинули під час облоги міста на початку XIII століття.

«Ми всі добре знаємо, що в хрестових походах брав участь Річард Левове Серце, але ми не мали поняття про те, ким були, як жили і вмирали прості воїни, що брали участь в цих «священних війнах». Ці стародавні останки допомогли нам знайти відповідь на це питання», - зазначив Кріс Тайлер-Сміт, що входить до групи генетиків.

Результати дослідження вразили вчених. Геноми загиблих «воїнів віри» виявилися дуже широко розкидані генетичною картою світу. Троє з них були європейцями, тоді як четверо їхніх соратників були місцевими жителями, а ще два поєднували в собі елементи як європейської, так і близькосхідної ДНК.

За однією з версій, мусульмани, які перемогли у битві біля Сидону, могли поховати в одній ямі як хрестоносців, так і своїх одноплемінників.

Як повідомляла Lenta.UA , раніше ФБР розсекретило розслідування про втечу Гітлера напередодні поразки у Другій світовій війні.

(Ілюстративне фото: Viru Prospekt )