Наука та технологіїДослідження

Британські вчені вперше виявили гени лівші

16:18 14 вер 2019.  1056Читайте на: УКРРУС

У правшів і лівшів відрізняються генні локуси ДНК.

Вчені з Оксфордського університету Великобританії вперше виявили гени лівші. Результати масштабного порівняльного дослідження були представлені на сторінках видання Brain.

Вчені проаналізували величезний масив генетичних даних правшів і лівшів і виявили чотири локуси ДНК, які в значній мірі змінені у людей, що віддають перевагу частішому використанню ліву руку.

Читайте також: Аналіз ДНК майже 100 єгипетських мумій шокував вчених усього світу

Як пояснили британські фахівці, мова йде про генетичний матеріал, що зберігається в національному біобанку. Було вивчено ДНК 38 000 лівшів і 350 00 правшів, а також просканувана мозкова активність у 6 685 людей, які пишуть правою рукою і 721 добровольців, які переважно використовують ліву кінцівку. Отримані знімки ФМРТ дозволили зрозуміти, чим відрізняються функціональні зв'язки учасників експерименту і чи присутня взаємодія з певними макромолекулами.

Виявлені генні локуси ДНК відрізнялися у правшів і лівшів. При цьому три з них виявилися пов'язані з розвитком головного мозку. Також вдалося виявити, що вони можуть впливати на функціональний зв'язок мовних центрів в обох половинах органу. Крім цього були отримані дані про те, що знайдені в ДНК лівшів гени мають взаємозв'язок з таким серйозним неврологічним розладом, як шизофренія.

Вчені вважають, що схильність до використання тієї чи іншої руки, ймовірно, закладена генетично і є наслідком біологічного розвитку мозку, та визначається складною взаємодією великої кількості макромолекул.

Також у авторів дослідження з'явилася гіпотеза про те, що лівші мають більш розвинені вербальні навички і можуть мати перевагу під час виконання словесних завдань. Втім, тут слід враховувати той факт, що всі люди різні.