Наука та технологіїКосмос

Астрономи зафіксували в небі "космічну корову"

05:30 21 тра 2020.  911Читайте на: УКРРУС

Спалах утворилася через колапс масивної зірки.

Великий спалах AT2018cow, який прозвали «коровою», міг виникнути в результаті вибуху масивної зірки і подальшого формування чорної діри. До такого висновку прийшли вчені з Великобританії.

На початку літа 2018 року телескопи ATLAS виявили в сузір'ї Геркулеса дивний спалах з піковою яскравістю більше, ніж у стандартних наднових, в десятки разів, а досяг він цього всього лише за 2,5 дня, хоча надновим для виконання відповідної задачі необхідні тижні. Спочатку астрономи думали, що ця подія відбулася в межах Чумацького Шляху, але потім його співвіднесли з галактикою CGCG 137-068, світло від якої спрямовується до Землі 200 мільйонів років.

Спалахом зацікавилися багато інших фахівців в області науки, і незабаром ряд телескопів моніторили «космічну корову» в різних діапазонах електромагнітних хвиль. Тривалий час природа AT2018cow залишалася невідомою, але нещодавно експерти внесли нові пояснення феномену.

Наукові співробітники Університету Уорвіка за допомогою інтерфометра VLT вивчили галактику CGCG 137-068. Вони шукали ознаки чорної діри в області спалаху, але виявили молекуляру хмару, де з'являються молоді зірки. Це цілком типово для наднових, у яких присутне коллапсуюче ядро, коли відбувається різке збільшення світності при оперативному стисненні і нового вибуху масивної зірки.