Наука та технологіїВідкриття

Астрономи виявили саму ранню з відомих галактик (Фото)

17:45 11 кві 2022.  844Читайте на: УКРРУС

Найраніші зірки та галактики проклали шлях існуючим сьогодні.

Астрономи виявили те, що, на їхню думку, може бути найранішою і найдальшою галактикою з тих, що коли-небудь спостерігалися, яка утворилася відносно незабаром після Великого Вибуху, що ознаменував виникнення Всесвіту, і може бути населена новими зірками першого покоління. Про це пише Daily Sabah.

Галактика, що отримала назву HD1, виникла трохи більш ніж через 300 мільйонів років після Великого вибуху, що стався близько 13,8 мільярда років тому, заявили дослідники у четвер. Спостереження показують, що HD1 формувала зірки з приголомшливою швидкістю — можливо, близько 100 нових зірок щорічно — або натомість покривала те, що могло бути найранішою відомою надмасивною чорною дірою, додали вони.

Читайте також: У найближчої до Сонця зірки виявили третю планету

Через те, як багато часу потрібно світла, щоб подолати величезні відстані – 9,5 трильйона кілометрів (5,9 трильйона миль) на рік – спостереження за такими об'єктами, як HD1, рівносильне загляданню у минуле. Якщо дані підтвердяться майбутніми спостереженнями, HD1 витіснить GN-z11 як ранню відомих галактик приблизно на 100 мільйонів років. HD1 буде вважатися раннім і найдальшим з відомих астрономічних об'єктів.

Дослідники використали дані телескопів на Гаваях та Чилі, а також орбітальний космічний телескоп Спітцер. Вони сподіваються отримати більше ясності за допомогою космічного телескопа Джеймса Вебба, який має розпочати роботу через кілька місяців після запуску НАСА у грудні.

«Спостережна інформація про HD1 обмежена, а інші фізичні властивості залишаються загадкою, включаючи її форму, загальну масу і металевість», — сказав астрофізик Токійського університету Юічі Харікане, провідний автор дослідження, що докладно описує відкриття, опубліковане в Astrophysical Journal.

Дослідники заявили, що HD1 з масою, можливо, в 10 мільярдів разів перевищує масу нашого Сонця, можливо, був населений першим поколінням зірок. Передбачається, що ці так звані зірки населення III надзвичайно масивні, яскраві, гарячі та недовговічні і складаються майже виключно з водню та гелію.

Нагадаємо, раніше Хаббл виявив саму далеку зірку.

Фото: Daily Sabah / pixabay.com