Наука та технологіїФакт

Виявлено двійник таємничої дев'ятої планети Сонячної системи

15:17 14 гру 2020.  592Читайте на: УКРРУС

Астрономи виявили можливого двійника таємничої дев'ятої планети Сонячної системи, що знаходиться на відстані в 336 світлових років від Землі. Цей об'єкт за розміром можна порівняти з Юпітером і масою в 11 разів його перевершує, а його орбіта розташовується дуже далеко від батьківських зірок. Про це повідомляється в статті, опублікованій в журналі The Astronomical Journal.

Вчені виявили екзопланету, яка знаходиться на великій відстані від подвійної зірки HD 106906 і кільця крижаних уламків. У Сонячній системі аналогічне кільце називається Поясом Койпера і знаходиться за орбітою Нептуна. Газовий гігант сформувався разом із зіркою 15 мільйонів років тому, що вказує на те, що дев'ята планета могла виникнути ще на зорі існування Сонячної системи віком 4,6 мільярда років тому.

Екзопланета знаходиться надзвичайно далеко від пари молодих зірок, і відстань більш ніж в 730 разів перевищує відстань Землі від Сонця. Це робить складним розрахунок параметрів орбіти, яка виявилася витягнутої і похилій. Вчені вважають, що причиною стало те, що з самого початку планета мігрувала ближче до подвійної зірки, після чого через гравітаційного ефекту виявилася майже викинутої з системи. Що проходить повз зірка зуміла стабілізувати орбіту газового гіганта.

Астрономи вважають, що подібний сценарій міг реалізуватися у випадку з дев'ятою планетою Сонячної системи. Вона могла утворитися у внутрішній частині Сонячної системи і бути викинута з неї в результаті взаємодії з Юпітером, після чого її орбіту стабілізувало гравітаційне поле проходять повз зірок.

Фото: Вікіпедія