Наука та технологіїВідкриття

Вчені оживили стародавні бактерії віком 100 млн років

10:30 13 сер 2020.  581Читайте на: УКРРУС

Мікроорганізми не здатні заподіяти шкоду екології.

Міжнародна група вчених з Японії та США оживила стародавні мікроорганізми, вік яких більше 100 млн років. Результатами випробувань вони поділилися з виданням Nature Communications, де розповіли, що бактерії не тільки прокинулися, а й почали активно розмножуватися.

Зразки з дна океану з мікроорганізмами були отримані вченими в 2010 році, після занурення в товщу води глибоководного бура. У цьому регіоні майже не буває великої форми життя, так як течія тут замкнута і не взаємодіє з водними масами в результаті різниці температур і тиску. Через це донні відкладення накопичуються занадто повільно: по 1,5 м протягом мільйона років.

Вчені змогли пробурити дно на 100 м і отримати зразки породи, вік якої становить від 4,3 до 101,5 мільйонів років. Однак наукові співробітники здивувалися тому, що виявили в них мікроорганізми в сплячці. Бактерії помістили в живильне середовище і збагатили киснем. За 68 днів їх кількість підвищилась в 10 000 разів, повідомив мікробіолог Юкі Мороні. За словами фахівців, мікроорганізми не здатні заподіяти шкоду екології або викликати поширення небезпечної інфекції.