Наука та технологіїКосмос

У космосі знайшли джерело життя на Землі

14:00 18 лис 2020.  708Читайте на: УКРРУС

Міжнародна група вчених з'ясувала, що важлива для існування живих організмів амінокислота гліцин, що служить джерелом інших органічних молекул, може синтезуватися в космосі. Про це повідомляється в статті, опублікованій в журналі Nature Astronomy.

Дослідники показали, що гліцин утворюється на поверхні частинок льоду в відсутності сонячного випромінювання. Раніше передбачалося, що для цього процесу необхідний ультрафіолет. Хіміки змоделювали умови в темних міжзоряних туманностях, де пил покрита тонким шаром замерзлої води. Частинки бомбардуються атомами, в результаті чого виникають фрагменти молекул-попередників, які потім починають вступати в хімічні реакції.

Сам гліцин, як підтвердили вчені за допомогою експериментів, утворюється тільки в присутності води.

Хіміки екстраполювали результати лабораторних досліджень на міжзоряне середовище і мільйони років хімічної еволюції в космосі і з'ясували, що повинно формуватися значна кількість гліцину. Амінокислота, таким чином, міститься в крижаних тілах, з яких потім можуть виникати планетезимали - «зародки» планет. Сам гліцин, в свою чергу, може грати роль попередника інших органічних молекул, необхідних для появи живих організмів на Землі.

Фото: Вікіпедія