Наука та технологіїКосмос

Австралійські вчені отримали дивний сигнал з "іншої планети"

20:30 28 жов 2021.  1678Читайте на: УКРРУС

Команда астрономів в Австралії була кинута на полювання на інопланетне життя після того, як з'явився дивний радіосигнал, що досяг Землі від зірки Проксима Центавра.

Дивний сигнал, виявлений наприкінці квітня 2019 року, викликав великий ентузіазм у науковій спільноті минулого року. Захоплений радіотелескопом CSIRO біля Парксу у Новому Південному Уельсі, Австралія, сигнал, здавалося, мав усі ознаки позаземного явища. Офіційно названий BLC1, сигнал був виявлений у вузькому діапазоні 982 МГц, який дуже рідко створюється людськими технологіями, і, судячи з усього, прийшов з-за меж Сонячної системи. Про це пише Еxpress.

Відкриття було зроблено в рамках проекту Breakthrough Listen – пошуків позаземного розуму (SETI) вартістю 72,6 мільйонів фунтів стерлінгів (100 мільйонів доларів).

Читайте також: NASA відправить людей на Місяць вперше за 50 років

Згідно з початковим аналізом, він прибув на Землю з найближчої до нас сусідньої зіркової системи Проксима Центавра.

Передбачається, що на відстані близько 4,22 світлових років у системі знаходиться принаймні одна потенційно житла планета.

Вчені досить впевнені, що в нашій системі немає розумного життя за межами Землі, але багато хто сподівається знайти так звані техносигнатури, що вказують на іншопланетне життя в інших світах.

Техносигатури включають радіосигнали, свідоцтва про забруднення атмосфери на екзопланетах або навіть несподівані підвищені теплові сигнатури, зареєстровані в нічному небі.

Проте, вчені нарешті визначили винуватця сигналу Проксіми Центавра, і ентузіастів інопланетян чекають великого розчарування.

Згідно з однією із статей, опублікованою в журналі Nature Astronomy, сигнал виник тут, на Землі, і значною мірою був продуктом людських технологій.

Софія Шейх, астроном із Каліфорнійського університету в Берклі та співавтор обох статей, цитує Nature слова: «Це штучні радіоперешкоди від якоїсь технології, ймовірно, на поверхні Землі».

Незважаючи на невтішні висновки, виявлення сигналу стало першим випадком, коли дані, зібрані в рамках ініціативи Breakthrough Listen, викликали надію на інопланетне життя.

Отже, астрономи впевнені, що «пробний запуск» все ще допоможе майбутньому полюванню на інопланетян.