Наука та технологіїКосмос

Астрономи виявили незвичайну галактику-монстра

16:34 09 лют 2020.  794Читайте на: УКРРУС

Вік галактики - 12 мільярдів років.

Міжнародна група вчених під керівництвом Бенджаміна Форреста з Каліфорнійського університету виявила незвичайну галактику-монстра. Ця галактика, названа XMM-2599, існувала вже 12 мільярдів років тому, тобто в ті часи, коли нашому Всесвіту було не більше 2 мільярдів років.

Вчені вважають, що галактика в початковий період свого існування з високою швидкістю формувала зірки. Однак в якийсь момент цей процес зупинився. "Ще до того, як Всесвіту виповнилося 2 мільярди років, XMM-2599 вже сформувала понад 300 мільярдів Сонць, що робить її ультрамассивною галактикою. Що ще більш дивно, ми показуємо, що XMM-2599 сформувала більшість своїх зірок, коли Всесвіту було менше 1 мільярда років, а потім стала діяти до того часу, коли Всесвіту було всього 1,8 мільярда років ", - пояснив Форрест.

Як відзначають дослідники, мало яка галактика має подібну масу. Більш того, навіть саме існування такого роду ультрамассивних галактик викликає безліч питань, що робить їх цікавими для вивчення об'єктами. Так особливу увагу вчені приділяють питанню, чому процес формування зірок припинився. Імовірно, це могла спричинити відсутність необхідної енергії або ж чорні діри.

Також вчені встановили, що швидкість утворення зірок галактикою XMM-2599 була надзвичайно високою - майже 1000 сонячних мас на рік. Для порівняння, Чумацький Шлях утворює нові зірки приблизно по одній на рік.