Культура Знаменитості

Скандал в Британії: розкритий обман, за допомогою якого журналіст ВВС взяв знамените інтерв'ю у леді Діани

09:50 21 тра 2021.  397 Читайте на: УКР РУС

Журналіст звільнився, корпорація вибачилася, але осад залишився.

Звичайно, журналіст (вже колишній) ВВС Мартін Башир, який взяв в 1995-му році сенсаційне інтерв'ю у Діани Спенсер, тоді ще дружини принца Чарльза, може сказати, що він зараз і робить, що під час самого інтерв'ю він ніяких недозволених прийомів не застосовував . І це правда, так як про це свідчить лист, який леді Діана в 1996-му році відправила Баширу. Очевидно - по його або ВВС проханню, так як вже тоді корпорація в перший раз розслідувала обставини, при яких було взято інтерв'ю. А воно стало одним з найзнаменитіших (можливо, найзнаменитішим), в історії ВВС, не кажучи вже про те, що його подивилися в Британії 23 млн. глядачів. Ще б пак - леді Діана, ще заміжня за принцем Чарльзом, сказала знамениту фразу: «В цьому шлюбі нас було троє» (вона мала на увазі Каміллу Паркер-Боулз). Вона також розповіла про свою булімію і напади розпачу і депресії, які вона відчуває, залишаючись членом королівської сім'ї.

Можливо, саме це інтерв'ю було причиною того, що через місяць у неї з принцом Чарльзом відбулося офіційне розлучення, на якому наполягла королева Єлизавета. Крім того, британцям в перший раз дали зазирнути за лаштунки життя королівської сім'ї - причому з такими викриттями, в порівнянні з якими нинішнє інтерв'ю принца Гаррі і Меган Маркл Опрі Уїнфрі (про нього ми писали тут ) виглядає дитячою розмовою. Це був феноменальний журналістський успіх - але вся справа в тому, що, як повідомляє ВВС, він був досягнутий нечесним шляхом. Причому для того, щоб довести це, знадобилося два розслідування - в 1996-му році самого ВВС, яке нічого не виявило, і нинішнє, яке провела комісія на чолі з колишнім суддею лордом Дайсоном.

Як знає будь-який професійний журналіст, в такого рівня інтерв'ю найважче не провести його, а отримати на нього згоду майбутнього співрозмовника. Мартін Башир зіграв в цьому випадку в комбінацію в кілька ходів. Він показав графу Спенсеру, братові Діани Спенсер, фальшиву банківську виписку, яку на його прохання виготовив редакційний дизайнер. З записки випливало, що видавнича група, в яку входили британські таблоїди, заплатили людям з найближчого оточення леді Діани. Таким чином він намагався через брата Діани Спенсер, з яким та завжди була в довірчих відносинах, довести їй, що для того, щоб одним разом спростувати всі можливі чутки про її життя в королівській родині, самій дати інтерв'ю. Природно, інтерв'ю йому, Мартіну Баширу.

Що з усього цього вийшло, ми вже знаємо. Залишається додати, що 58-річний Башир минулого тижня звільнився з ВПС, нинішнє керівництво якої принесло вибачення як за обман при підготовці самого інтерв'ю, так і за свою внутрішню перевірку 1996 року. Адже вже тоді стало ясно, що виписка фальшива, за що дизайнера звільнили, а Башира залишили - мовляв, принцеса Уельська сама була рада приводу розповісти про те, що у неї на душі. Але вся проблема в тому, що це було у неї зрозумілим і, що називається, «чисто людським» бажанням. Але коли інтерв'ю вийшло в ефір, вона зрозуміла, що зробила помилку.

Є певна іронія, зрозуміла насамперед журналістам, в тому, що Башир, який вчинив настільки нечесно, з 2016-го року висвітлював на ВВС теми релігійного життя. А леді Діані, якби вона не загинула, виповнилося б 1-го липня цього року всього 60 років.

Сергій Семенов, Lenta.UA

Фото: Twitter

 

 

Сергей Семенов

Новини

Найпопулярніше