Наука та технологіїВідкриття

Найдавніші відомі людські віруси виявлені в останках неандертальців віком 50 000 років

16:45 17 тра 2024.  526Читайте на: УКРРУС

Неандертальці, можливо, були заражені тими самими вірусами, які сьогодні вражають людей.

Дослідникам із Федерального університету Сан-Паулу вдалося виявити найдавніші з відомих людських вірусів у наборі кісток неандертальців віком понад 50 000 років і незабаром вони зможуть їх відтворити, про це повідомляє NewScientist.

У двох неандертальців перевірили ДНК, і результати показали сліди папіломавіруса (вірусу, що передається статевим шляхом) та аденовірусу (аденовірусу, що викликає герпес), а також інших вірусів. Двоє доісторичних людей були чоловіками, їхні останки були знайдені в печері в Росії. Експерти вже давно припускають, що віруси могли спричинити вимирання неандертальців, і останнє відкриття може підтвердити цю теорію.

Підписуйтеcь на наш Telegram-канал Lenta.UA - ЄДИНІ незалежні новини про події в Україні та світі

Це говорить про те, що неандертальці, можливо, були заражені тими самими вірусами, які вражають сьогодні людей, вважають автори препринта, який ще не пройшов експертної оцінки. Це також свідчить про те, що можна було ідентифікувати частини вірусних геномів в археологічних зразках.

Аденовіруси, наприклад, можуть викликати широкий спектр захворювань: від болю в сідницях, спричиненої застудою, до неприємного нападу гострого гастроентериту. Переважна більшість вірусу Епштейна-Барр, який може спричинити мононуклеоз та розсіяний склероз, належить до герпевірусів. Папіломавіруси, мабуть, найбільш відомі своїм зв'язком з раком шийки матки.

Команда, яка зробила відкриття, тепер планує спробувати синтезувати «віруси, подібні до Парку Юрського періоду», щоб порівняти їх із сучасними. "Ці віруси, подібні до Парку Юрського періоду, можна було б потім вивчити на предмет їх репродуктивних і патогенних властивостей і порівняти з сучасними аналогами", - розповів Марсело Бріонес, провідний автор дослідження.

Реконструкція неандертальця, Музей природничої історії, Лондон.

"Я скептично ставлюся до того, що цього можна досягти, враховуючи відсутність повного розуміння того, як ушкоджується ДНК вірусів і як реконструювати відновлені фрагменти в повний вірусний геном", - додав він. «Крім того, слід враховувати взаємодію господаря з вірусом, особливо у зовсім іншому середовищі». Останки знайшли в горах Алтаю в Сибіру, в Чагирській печері. Останки належали до групи з дев'яти осіб, знайдених у 2022 році, які мали спільну ДНК, тобто вони були родичами.

Дослідники змогли секвенувати дані геному неандертальців, що дало дивовижне уявлення про їхню ДНК. Їм вдалося переконатися, що вірусні сліди в останках потрапили туди не від тварин чи сучасних людей, які їх заразили.

"В сукупності наші дані показують, що ці віруси можуть являти собою віруси, які дійсно заражали неандертальців", - сказав автор дослідження Марсело Бріонес.

Не означає, що віруси власними силами могли призвести до вимирання неандертальців – як ясно пояснюють автори у статті – але це підтверджує теорію, висунуту деякими вченими, у тому, що віруси могли бути якимось чином замішані у цьому.

«Щоб підтримати їхню провокаційну та цікаву гіпотезу, необхідно було б довести, що принаймні геноми цих вірусів можна знайти в останках неандертальців», — сказав Бріонес. "Це те, що ми зробили".

Фото: CDC/ Доктор Дж. Вільям Гері-молодший