Здоров'яВідкриття

Вчені виявили молекулу, яка бореться із 300 видами стійких до ліків бактерій

04:35 16 сер 2022.  845Читайте на: УКРРУС

Їхня стійкість обумовлена ​​захисною зовнішньою мембраною.

Стійкість до антибіотиків є серйозною проблемою, яку вчені та організації охорони здоров'я прагнуть вирішити. Незабаром допомога може прийти після відкриття нової молекули, яка може ефективно контролювати бактерії, які стали стійкими до ліків. Молекула називається фабіміцин, і в майбутньому її можна буде використовувати для боротьби з деякими з найстійкіших інфекцій, на які можуть захворіти люди. Дослідження було опубліковано в ACS Central Science.

Нове потенційне лікування націлене на грамнегативні бактерії, групу патогенів, що важко вбиваються, які зазвичай викликають інфекції сечовивідних шляхів, легень і навіть кровотоку.

Читайте також: У метро Києва виявили незвичайні бактерії

Їхня стійкість обумовлена ​​захисною зовнішньою мембраною, яка допомагає захистити стінку від пошкоджуючих речовин, таких як антибіотики. Одне дослідження, проведене в англійській лікарні, показало, що більше третини людей з інфекціями крові, спричиненими грамнегативними бактеріями, померли протягом року, що свідчить про проблеми, пов'язані з керуванням цими сильними мікробами.

"Геномні дослідження та експерименти зі штамами з дефіцитом проникності виявили безліч біологічних мішеней, які можна використовувати для знищення грамнегативних бактерій", - пишуть дослідники у своїй статті.

«Однак значна зовнішня мембрана і безладні насоси відтоку цих патогенів не дозволяють багатьом антибіотикам-кандидатам досягати цих цілей».

Фабіміцин долає ці проблеми, проходячи через зовнішній клітинний шар, уникаючи насосів, які видаляють сторонній матеріал, дозволяючи молекулі накопичуватися там, де вона може завдати найбільшої шкоди. Речовини також вдається уникнути знищення надто великої кількості здорових бактерій, що є ще однією проблемою сучасних методів лікування.

Команда почала з антибіотика, який, як відомо, був ефективним проти грампозитивних бактерій, і внесла кілька структурних змін, щоб дати молекулі можливість проникати в потужний захист грамнегативних штамів.

У ході випробувань фабіміцин впливав більш ніж на 300 видів стійких до ліків бактерій. Більш того, у моделях на мишах було показано зниження рівня шкідливих бактерій у мишей з пневмонією або інфекціями сечовивідних шляхів до рівня, що передує зараженню.

"Враховуючи перспективну активність фабіміцину в моделях інфекцій у мишей і обнадійливі дані про те, що фабіміцин значно більш стабільний у плазмі щурів і людини, розумно вважати, що ефективність фабіміцину може поліпшитися, оскільки він використовується для лікування інфекцій у вищих організмів", - пишуть дослідники. .

Відкриття антибіотиків, які можуть впливати тільки на грамнегативні бактерії, відбувається не щодня, тому біосинтез фабіміцину є перспективною розробкою.

З часом ми все більше й більше дізнаємося про грамнегативні бактерії, чи то, як вони влаштовані на молекулярному рівні, чи те, як вони працюють усередині організму. Вся ця інформація корисна для з'ясування того, як ми можемо зупинити шкоду, яку вона завдає.

Має бути ще багато роботи, перш ніж фабіміцин можна буде включити в ліки, які насправді використовуються, але ознаки хороші. За ним, безперечно, варто стежити, оскільки дослідники готують його до використання у тестах на людях.

«Потенціал фабіміцину в поєднанні з дуже низькою частотою резистентності і очевидною відсутністю резистентності, що раніше існувала, служить гарною ознакою для його застосування», — пишуть дослідники.