Наука та технологіїВідкриття

Астрономи виявили дві планети, схожі на Землю

18:50 21 гру 2022.  1579Читайте на: УКРРУС

Наразі вчені спостерігають 5000 екзопланет за межами нашої Землі.

У пошуках життя на інших планетах щойно відкрилася пара багатообіцяючих зачіпок: астрономи ідентифікували два світи з земними масами, що знаходяться в зоні навколо червоного карлика під назвою GJ 1002. Дослідження опубліковано в журналі Astronomy & Astrophysics .

Придатна для життя зона навколо зірки — це золота середина між планетою, надто гарячою чи надто холодною для підтримки життя. Щоб опинитися в цій зоні, планети повинні обертатися навколо своєї зірки на такій відстані, де теоретично на поверхні може бути рідка вода.

"GJ 1002 - червоний карлик, маса якого складає всього одну восьму маси Сонця", - говорить астрофізик Віра Марія Пасенджер з Канарського інституту астрофізики (IAC) в Іспанії. «Це досить холодна, тьмяна зірка. Це означає, що її зона дуже близька до зірки».

Хоча ми ще далекі від підтвердження існування інопланетного життя або навіть проточної води, GJ 1002b та GJ 1002c досі відповідають усім вимогам — і лише у 16 світлових роках від нашої Сонячної системи вони близькі до того, де ми перебуваємо у Всесвіті, говорячи астрономічною мовою .

Відносно близьке розташування GJ 1002b і GJ 1002c означає, що легше проводити більш детальні спостереження. Наступним кроком буде оцінка їхньої атмосфери на основі або світла, яке вони відбивають, або тепла, яке вони випромінюють.

"Майбутній спектрограф ANDES для телескопа ELT в ESO, в роботі якого бере участь IAC, міг би вивчати присутність кисню в атмосфері GJ 1002c", - говорить астрофізик Джонай І. Гонсалес Ернандес з IAC.

Зараз ми спостерігаємо 5000 екзопланет — планет за межами нашої Землі. У міру вдосконалення телескопів та алгоритмів обробки даних ми можемо виявляти об'єкти меншого розміру і далі від Землі.

Фото: Алехандро Суарес Маскареньйо/IAC/NASA